청원생명농협쌀조합공동사업법인, 3개사와 가루쌀 스낵시장 활성화 협약
농협·농식품부·롯데, 국산 가루쌀스낵 활성화 ’맞손‘ 수입 스낵원료 국산 가루쌀로 대체
기사입력시간 : 2023/11/02 [14:35:00]
임창용 기자
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【충북 브레이크뉴스】임창용 기자=청원생명농협쌀조합공동사업법인, 농협R&D연구소, 농협식품, 롯데웰푸드 4개사는 국산 가루쌀 스낵을 공동개발 및 협력을 통해 가루쌀 스낵시장 활성화에 나선다.
쌀 소비감소 및 공급과잉으로 인한 문제를 해결하고자 농협, 농림축산식품부(이하 농식품부), 롯데웰푸드(구 롯데제과)는 2일 청주 청원생명농협쌀조합공동사업법인에서 연구개발 및 협력을 통해 국산 가루쌀스낵 활성화를 위한 업무협약을 체결했다.
이번 협약을 통해 2024년 수입 스낵원료를 국산 가루쌀로 800여 톤 대체하고 향후 3천여 톤까지 확대하기로 했다.
국내 스낵 중 대부분의 원료는 수입산 밀, 옥수수 등 수입에 의존하고 있으며 이중 일부를 국산 가루쌀로 대체하고, 소비자의 기호 및 요구에 맞춘 제품개발을 통해 시장 활성화에 나서기로 했다.
또한 일본 및 동남아시아에서 수입되는 쌀 스낵제품도 국산화하겠다는 계획이다.
2024년 4월까지 연구개발 및 가공적성 테스트를 마무리하고 동년 10월 대량 생산라인을 구축해 적극적인 시장공략에 나설 계획이며 이를 통해 연간 수입대체 효과는 100억 이상으로 전망된다.
협약식에 참석한 농식품부 전한영 국장은 “고품질 가루쌀 생산기반을 안정적으로 확충하고, 연구개발 및 제품화를 적극적으로 지원해 새로운 수요를 창출하는 등 가루쌀 시장을 확대해 나가겠다”고 말했다.
청원생명농협쌀조합공동사업법인 김영우 의장은 “농협과 롯데웰푸드가 공동으로 연구개발 한다는 것에 큰 의미가 있고 어려운 농업·농촌에 활력과 농업인 소득증대로 이어질 것으로 기대된다”며 “앞으로도 식품기업 등 대량 수요처와 연계한 연구개발과 사업화에 집중하겠다”고 밝혔다.
(아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다. The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation.)
Cheongwon Life Insurance Nonghyup Rice Cooperative Joint Business Corporation signed an agreement to revitalize the powdered rice snack market with three companies
Nonghyup, Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs, and Lotte join hands to promote domestically produced powdered rice snacks
Replace imported snack ingredients with domestically produced powdered rice
-im changyong reporter
Four companies, Cheongwon Life Nonghyup Rice Cooperative Joint Business Corporation, Nonghyup R&D Research Institute, Nonghyup Food, and Lotte Well Food, are working to revitalize the powdered rice snack market through joint development and cooperation of domestically produced powdered rice snacks.
In order to solve problems caused by decreased rice consumption and oversupply, Nonghyup, the Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs (hereinafter referred to as the Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs), and Lotte Well Foods (formerly Lotte Confectionery) announced on the 2nd that Cheongju Life Insurance Nonghyup Rice Cooperative Joint Business Corporation will conduct research and development and cooperate. A business agreement was signed to promote domestically produced powdered rice snacks.
Through this agreement, it was decided to replace 800 tons of imported snack raw materials with domestic powdered rice in 2024 and expand the amount to 3,000 tons in the future.
Most of the raw materials among domestic snacks depend on imported wheat, corn, etc., and we decided to replace some of them with domestically produced powdered rice and revitalize the market by developing products tailored to consumer tastes and needs.
We also plan to domestically produce rice snack products imported from Japan and Southeast Asia.
We plan to complete research and development and processing aptitude tests by April 2024 and build a mass production line in October of the same year to actively target the market. Through this, the annual import substitution effect is expected to be more than 10 billion won.
Director Jeon Han-young of the Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs, who attended the agreement ceremony, said, “We will expand the powdered rice market by stably expanding the production base for high-quality powdered rice and creating new demand by actively supporting research and development and commercialization.”
Chairman Kim Young-woo of Cheongwon Life Nonghyup Rice Cooperative Joint Business Corporation said, “It is very meaningful that Nonghyup and Lotte Well Food are conducting joint research and development, and it is expected to lead to vitality in difficult agriculture and rural areas and increase in farmers’ income.” He added, “Food companies, etc. will continue to work together in the future.” “We will focus on research and development and commercialization in connection with mass demand sources,” he said.
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